Aquest és el blog personal de Guillem Escriche. M'agrada escriure i dibuixar o dibuixar i escriure, depèn del moment. En aquest blog vull presentar els projectes en els que estic treballant i potser, només potser, alguna de les coses que em passen pel cap.

dimarts, 3 de desembre de 2013

Pulp Covers

   
   La noia lluita desesperadament contra les cordes que la lliguen a la cadira. Té els ulls esbatanats pel terror i la boca entreoberta sota la mordassa. Tot i que va perfectament pentinada i vestida, la duresa de la situació ha fet que la faldilla se li arremangui el justet per deixar entreveure una cuixa elegantment dibuixada.  
   El professor sonat se li llença al damunt brandant un tub d'assaig amb vés a saber quina infame substància. Per sort, el detectiu apareix per la porta, al fons del laboratori, amb la fermesa de qui arriba just a temps pintada al rostre. Pistola a la mà, corbata i barret stetson.
   Sempre m'han fascinat les Pulp Covers. Les antigues portades de les novel.les de detectius i d'aventures. L'equivalent en literatura a la sèrie B en cinema. Imatges dramàtiques que representen escenes de gran perill elaborades per grans artistes.
   Era qüestió de temps que se m'acudís intentar fer-ne alguna.

INT. HABITACIÓ DE CASA MEVA - NIT

   El Guillem i l'Esther llegeixen un llibre estirats al llit. Un llibre cada un, s'entén. El Guillem tanca el llibre i el deixa a un costat.

                         GUILLEM
          He pensat que intentaré pintar un parell de
          pulp covers.

                         ESTHER
                  (Ofegant un badall)
          Un parell de què?

                         GUILLEM
          Un parell o tres. De fet, en podria fer una
          sèrie.

                         ESTHER
          De què?

                         GUILLEM
          Pulp covers. Aquelles portades antigues de 
          novel.les de detectius que m'agraden.

   L'Esther fa veure que segueix concentrada en el llibre, però comença a témer que en sortirà escaldada.

                         ESTHER
          Ah.

                         GUILLEM
          Necessitaria fer unes quantes fotos. Per 
          les postures, les expressions i això. 

                         ESTHER
          Ja hi som.

INT. BAR DEL RAVAL - DIA

                         GUILLEM
          ... i he pensat que, en la teva qualitat
          d'actor, em podries fer de model per unes 
          pintures que estic pensant fer.

   El Guillem seu en una taula en l'extrem més amagat del local. Davant seu, el Toni se'l mira amb aparent atenció. Prenen un cafè. Un cafè cada un, s'entén.

                         TONI
          Ah! Sí home. Encantat.

                         GUILLEM
          Es tracta de reproduir algunes escenes de
          gran misteri i perill extrem. L'Esther 
          farà de noia en problemes i tu de dolent. 
          Com ho veus?

                         TONI
          Collonut. M'hi apunto.

                         GUILLEM
          Fantàstic. L'Esther està super engrescada.

                         TONI
          Ja m'ho imagino.

   Passats cinc dies, gràcies a les excel.lents interpretacions de l'Esther i el Toni, jo tenia més de 200 fotografies (ho juro, no és conya) en les que inspirar-me per fer les meves pintures.
   Més de dos mesos després, tot el que he estat capaç de fer és aquest esbós a llapis:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada